2010. március 5., péntek

A mama nem utazik veled

A motelünk elég kényelmes, azt leszámítva, hogy a részeg angol turisták hajnali 4-ig ricsajoznak, fél 7-kor pedig már takarítanak a konyhában, Ebből mindent hallunk, mert pont mellettünk van. A reggeli benne van az árban, vacsorát pedig lehet helyben főzni. Vannak lábosok, tányérok, poharak, a falon pedig egy nagy felirat, hogy mindenki mosogasson el maga után, mert "la mama no está viajando contigo" (a mama nem utazik veled)...

Megismerkedtünk egy nyugdíjas angollal (nem a ricsajozósok közül:), aki, amióta nem dolgozik, minden évből fél évet utazgat. Most éppen Peru, Chile, Argentína, Uruguay, Paraguay és Brazília van soron, de volt már így Közép-Amerikában, Indiában, Pakisztánban, Kínában, Japánban és Délkelet-Ázsiában is.

Csütörtök délelőtt borús volt az idő, úgyhogy megnéztük a vásárló utcát, és a tengerparton fényképeztünk. A vizet meg egymást, jobb híján.

Baywatch:)

Délután pedig elmentünk busszal José Ignacióba, ahol gyönyörű sziklás part és hatalmas hullámok vannak.

Amit már öt napja nem tudok megszokni, hogy mindenki mindig mindenhol mate teát iszik. A tökhéj-poharuk színültig töltve yerbával (ez a teafű), abból kilóg egy szűrőben végződő fém szívószál, és 15 percenként újra leforrázzák. Ezért minden embernek a strandon, az utcán, a boltban, és a buszon ott van a hóna alatt egy termosz forró vízzel...

Uruguay a leggazdagabb ország Dél-Amerikában, és Punta del Estébe a leggazdagabb uruguayiak járnak nyaralni. Ezért nagyon nagy a tisztaság és a közbiztonság. A strandon 50 méterenként úszómesterek, az utcákon pedig minden sarkon kettesével rendőrök, akik a turistákra vigyáznak. (Ezt jelzi a hátukon a policia turistica felirat.)

Punta del Este - este

A taxik pedig nem lepukkant Fiat Unok, mint Montevideoban, hanem gyönyörű, új krémszínű Mercedesek. És a taxisofőrt sem választja el golyóálló üveg az utasoktól (mint Montevideoban,ahol a vezetőülés és az utastér szinte hermetikusan el van egymástól zárva, mikrofonba kell mondani, hogy hová akarsz menni, és a pénzt egy kis billenőfiókban tudod átadni a sofőrnek. Nyilván, hogy menet közben ne tudjanak hátulról pisztolyt vagy kést szorítani a nyakához...).

Punta del Este szimbóluma egy homokból kilógó hatalmas kéz...

Ma a strandoláson kívül megnéztük a 20 km-re fekvő Casa Pueblot. Odafelé sportosan mentünk (gyalog-busszal-gyalog), visszafelé viszont már megint lustán (krémszínű taxival :). A Casa Pueblo egy Gaudí-stílusú épület-komplexum, amiben szálloda, múzeum, étterem és kávéház működik.

Endre az elmúlt két napban legalább 30 órát aludt. Ahogy leülünk egy buszon, rögtön elalszik. Alszik a strand homokján két fürdés között, és a sziklákon is...

Most már van stabil internetünk, úgy hogy fel tudtam tenni a híres öreg tangópárost.

Tehát a feladvány: kik ők? A helyes megfejtők között egy hónapos Garage Tango belépőt sorsolunk ki a Most milongáira...:) Én egyébként már megtudtam, csak a játék kedvéért.

1. Szia Apa,
    Remélem jól érzed magad, olyan jó neked, hogy fürödhetsz a tengerben, itt esik a hó!
    Nagyon várom már, hogy találkozzunk!
    Papp Máté s. k.

2. Szia Bratyó, szerintem is olyan jó neked! Matyának igaza van mindenben, tényleg esik itt ma... Nekem viszont hozzál már légyszi - nyugi nem cipőt... hanem - egy valami nagyon autentikus guszta kis matte tea szürcsölőt légyszi, már persze, ha nem túl drága és nem től méretes a cipekedés végett! Sok puszi, vigyázz magadra, mi is várunk, de azért élvezd ki rendesen! Figyelj, jegyzetelj, fotózz! Csók, öcséd

3. Nito és Elba.

Amúgy az alvás miatt van sztem a sok mate. Ők is bealudnának. Éljen a szubtrópusi/óceáni éghajlat.

Én óceán mellett mindig alszom (BsAs-ben is amikor bejön a óceáni viharos mennydörgős fíling). Olyankor kávé + mate reggeltől estig. Judittal amikor kint voltunk mindenki azt gondolta uruguayiak vagyunk, mert utcán a termosz+mate az olyan 'uruguayo' (mi meg csak simán bealudtunk volna annyi idő alatt amikor császkáltunk napközben ha nem visszük magunkkal - a portenók ezek szerint jobban bírják az éghajlatot, meg az éjszakázást, vagy megoldják kávéval)...

4. Szia Gábris,
    végre megint jött egy beszámoló! Az jutott eszembe, hogy 26 éve efféle (akkor még magnóval) beszámolókat csináltam, az USA-ban, s abból lett "Az igazi Menlo Park". Remélem nálad is készül majd valami. Jó, hogy már Matya is kommunikálhat a blogon!
    Csók: Aki és Í

5. ...csak úgy megjegyzem, hogy én itthon is matét iszom. Igaz, nem tökből, hanem lájtosan bögréből, filterrel, a többit csak elképzelem hozzá:(
    Nagyon szar, de buenos airesi, és ettől felértékelődik nekem minden:)

6. Szia Gábor!

Nagyon tetszik a blog, szépek a képek jó a szöveg. Endre hamarosan sztem összerakja magát, amit az utóbbi pár hónapban milongajárásból produkált, nem is csodálkozom hogy kifogytak a tartalékai.
    Úgysejtem kipiheni magát és fél évig megin'csak nem lehet lelőni :))
    Üdv Néktek!
    R.

7. @anikó: mézzel tök finom a mate. csak meg ne lássák az arg-ok. És viszont ha az a cél, hogy az ember biztosan ne aludjon az elkövetkező 15 órában, akkor remek :)